Julafton 24 dec

Idag så åkte jag och pappa ner till stan och det var så kallt
vi skulle till Hemgården och äta julmat
det var julskinka,köttbullar,prinskorv,sylta,ägg,senapssill,löksill,potatis,vegetariska köttbullar,knäckebröd och mjukt bröd smör,ost
och det var kaffe,te,pepparkakor,smågodis,choklad,frukt och sen var det live musik och sen fick man julklappar jag fick en mirandanalle och en annan nalle som jag tog till speedy som spelar och sjunger
en sån kostar på BR leksaker nästan 300-400

sen var det dags att dra hem och fixa sig iordning för det andra julfirandet hemma hos simone kenneth kom och hämta oss kl 18:10 och sen bar det iväg ner till kinna

sen så började A att dela ut julklapparna

Jag fick 2 ljuslycktor som man kan hänga i fönstret av S
jag fick hårspray av A och T
jag fick 8 ljushållare av K
och sen fick jag en cool tvättmedelsburk och en mousse av A och F
sen fick jag en datamus och 2 hörlurar till datorn av P
sen så åt vi godis,pepparkakor,ckoklad,och risalamalta med jordgubbar och drack kaffe och sen satt
vi och tjatade och sen gjorde jag lite glögg och sen var det dags att åka hem igen

och sen när man kom hem var det ju samma visa som innan en lat man som inte gjort vad han lovat
jag sa att han skulle fixa disken innan jag kom tillbaka och det sa han att han skulle fixa
men som vanligt var det disk i hela diskhon så han ställde och gjorde det när jag kom hem kl 23:30
så det var ju bara att sätta sig och vänta på att han skulle bli klar
så att man kunde sova
och han klagar på att jag är sur och gnäller men det är ju inte så konstigt

men men det var ju en bra dag och kväll




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0