Trött man kan bli

Ibland undrar jag vad man ska ha killar till dom e bara till besvär
orka ha en gnällig karl som bara klagar

vi var ju hos våran handläggare på soc förra veckan och gjorde iordning våran
ansökan för september månad och allt var okej..

han fick ju se allt som vi hade fått denna månaden mitt aktivitetsstöd som bara bestod av
ynka 1900 för att jag bara fick betalt för 10 sem dagar istället för 20

och king fick 3600 från sitt städ och tidningarna

och jag lämnade in alla kvitton på att jag köpt sängen,skötbordet,barnvagnen
så det skulle jag få pengar för denna månaden

och sen har vi gått och väntat och ännu ej inkommit några pengar och idag är det den 29
men han är ju seg som vanligt denna vi har just nu..

och idag ringde han mig på jobbet och sa att king måste lämna in lönen för förra månaden samt det han fick från trädplanteringen..

och jag fick ju 3847 men jag vet ju inte exakt hur mycket han fick kommer ej ihåg men jag tror
att vi fick ett överskott

men tydligen så hade dom satt in pengar på mitt konto 1673 utan att jag hade en aning om detta

för dom brukar ju alltid skicka hem en beräkning som vi ska skriva på och lämna in vid nytt besök
men ej fått denna

så vi trodde ju att vi ej fick nått

så handläggaren sa att vi fått det den 27 juli
så jag gick in o kollade och det stämmde

så king blev sur på mig för att jag hade använt dom utan att säga till honom men jag sa att jag inte visste att jag hade fått några

och han ska inte gnälla för han fick nästan 10.000 förra månaden utan att ge mig ett röttet öre och jag fick bara ynka 3894+1673=5556 men jag har ju skulder också

och behövs ju köpa busskort och mera saker till den lille

men det tänker han inte på..

och jag fick köpa mat på citygross för en del av dom pengarna jag fick

men han ska inte gnälla för han redovisa ej pengarna han fick från umeå så vad han har gjort av dessa pengar vet inte jag...


så nu vet jag inte om vi får hjälp denna månaden...
men denna gången fick vi ju inte mycket
så dom kan ju inte räkna det vi fick förra månaden..

så ibland känns det som att jag lika gärna kunde vart själv och bo själv utan att
någon gnäller kan man göra vad man vill gå lägga sig när man vill,utan att någon gnäller för att
man är trött klockan 20.00 på kvällen

men jag har sagt att jag jobbar heltid varje dag och det är heller ej lätt att vara
gravid nu så här i slutet...

men vissa fattar ju inte detta...

men men

vad ska man göra...





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0