operationsdagen

jag gick upp halv 6
gick o duscha med det sterila medlet jag fick med mig
tog på mig o tog bussen 6.29
upp till sjukhuset
kom till opavd
fick byta om till sjukhuskläder
långskjorta och långa strumpor
sen satte dom dropp
sen fick jag reda på att dom ej sktivit in mig som första patient
på op
så jag stog som den andre
hmm
kul
kom först in till förberedelse rummet runt 11
dår dom frågade en del frågor
sen satte dom blodtrycksmachetter på mina båda armar
sen satte dom ekg plattor
fick dom sen sätta en ny nål för den andra gjorde så ont
annars hade jag sovit hela dagen
sen så skulle det komma in en narkos läkare
sen fick jag masken o sen somnade jag och blev väckt klockan 14
fy vad man var trött
ville ju bara sova men det fick man inte
man ju inte
jag fick en macka och saft kvart över 2 sen skulle jag in på röntgen kl 15
så jag fick ta på mig mina riktiga kläder
fan vad gott det var
sen åkte vi till röntgen
sen tillbaka till opavd
sen kom A o tittade till mig
sen fick man ju vänta på den sege läkaren
som kom vid 5
så han sa att jag skulle gå med gipset i 3 veckor
o sen komma o ta bort det och ta bort trådarna dom satt i mitt finger
sen kom jag hem A och F körde hem mig lade mig o sov till 20 var helt slut
satt vid datorn en stund
lade mig runt 22 o sov till 9.30 idag...men hur ont som helst nu ska ner o hämta min medicin innan
jag ska möta Mattias och Melissa
sen ska vi till willys o handla
sen ska vi hem o äta nått sen ska vi till A och F
jag ska göra åpple och ananas paj innan resten av gänget kommer in
vi ska ha spelkväll
spela göteborgsspelet/master of music/vem vet mest.mm
Jag.Mattias
Agge.Fredrik
Simone.Kenneth
Jimmy 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0