16 feb

Idag började jag 7.40 i Hestra sen så skulle vi åka och städa i sjömarken
och sen efter det ett annat ställe på kristineberg
och sen efter det ett ställe vid norrmalm sen var det hemgång för mig klockan 12.30
så jag tog bussen upp till kyrkan och hjälpte till med att servera soppan som idag blev en väldigt
god fisksoppa med lax & torska med en massa goda grönsaker

det kom ca 33 personer idag och jag fick se 2 ultraljudsbilder idag på en kvinna
som är gravid i månad 6

längtar tills jag också får gå och göra ett
så att man kan få höra sitt barns hjärtslag
men dröjer ju lite tiden går ju inte så fort

men det kanske är så i början

Vecka 6

Barnet:

100 000 nervceller i minuten

Under den här veckan kommer din bebis att tredubbla sin storlek. Utvecklingen är minst sagt intensiv.

Huvudet går att urskilja ännu tydligare och hjärnan växer snabbt. Varje minut bildas runt 100 000 nervceller. Man kan också se början till ögonen och öronen, en utbuktning där munnen ska sitta och kanske också tecken på en liten näsa.

Matsmältnings- och andningssystemet fortsätter att utvecklas.

Mamman:

Är du trött?

När ämnesomsättning anpassar sig efter graviditeten kommer trötthet krypande. Och som inte det var nog har du börjat bilda mer östrogen och progesteron. Särskilt progesteronet kan få dig att känna dig sömnig. Båda de här hormonerna är viktiga för din graviditet.

Det här något som du faktiskt rätt lätt kan göra något åt: vila. Trösta dig med att det bara är tillfälligt. Gör det bekvämt för dig i soffan framför tv:n. Försök att ta en tupplur då och då. Tröttheten går över, så var inte för hård mot dig själv – ta det bara lugnt ett tag.


Kommentarer
Postat av: gunnar

kass du är på o uppdatera då.

2011-02-26 @ 10:17:44
Postat av: weepee

sorry då

2011-02-26 @ 20:53:38
URL: http://weepee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0