28 feb

Idag är det min sons födelsedag
han blir 16 idag var där igår och firade honom
med en prinsesstårta och kakor och sen senare med en jätte god lasagne
sallad och dricka

idag har jag vart och jobbat på hotellet började idag kl 10-14
sen åkte jag upp till A och F och alla katter

satt där en stund sen tog vi oss en liten promenad runt kristineberg
jag fick köra vagnen

det kändes lite ovant men lika bra att träna lite nu
sen så kom vi hem och F sov en stund sen vakna hon för hon hade gjort lite i sin blöja
sen fick jag hålla henne för A ville röka

och sen ville F ha mat igen ett riktigt matvrak

sen så satt vi ett tag sen kom F hem från jobbet
sen så kom K för F och K skulle träna innebandy

sen så gick jag runt halv 6 åkte till maxi och handla lite

kom hem lagade mat och åt
så nu är vi mätta

och mår lite illa

igår gick jag in i vecka 8 men är lite osäker får reda på det imorgon då jag ska på mitt
första ultraljud

ska bli spännande


Vecka 8

Barnet:

Hjärtat är format

Hjärtat, som nu har sin rätta form, slår med ungefär 150 slag i minuten, dubbelt så snabbt som ett vuxet hjärta. Det är nödvändigt för att bebisen ska växa och utvecklas, samt för att blodet ska kunna transportera runt näringsämnen och bort slaggprodukter. Nu är också hjärtats funktion och blodcirkulationen mer utvecklade.

Om vi tittar på huvudet kan vi ana ansiktsdragen. Det finns en liten, liten nästipp! Ögonen sitter fortfarande så långt ifrån varandra att de ser ut att sitta på huvudets sidor. Ögonlocken har nu börjat bildas, och öronen utvecklas både ut- och invändigt. Så sinnesorganen är nu på plats.

På de paddelformade händerna kan du se var fingrarna kommer att sitta, och det syns början till tår.

Nervsystemet med hjärnstam är nu också på plats, för att han eller hon kan redan vrida på handlederna och böja armbågarna. Din bebis rör sig! Fast du kommer inte att kunna känna det än på ett par veckor.

Bebisen har nu grunderna för alla de primära inre organen på plats.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0