4 mars/2011

Ja kanske dags att skriva nått
idag åkte jag ner till stan för att möta upp A och F och F på bvc
sen gick dom till ett annat ställe
sen så var jag tvungen att möta upp P och P på södra jag skulle visa
dom vägen med bussen till den nya butiken Citygross
dom kunde ej hitta själva

när vi kom dit mötte vi upp A och F och F igen
så vi gick runt och kolla och köpte lite saker
sen så åkte jag med A och F och F hem igen sen så satte vi oss och fika

sen så åt F lite och sen så åkte vi till öb
och där mötte vi H det var ju inte igår vi såg eller prata med honom
sen så gick vi in till rusta och sen till jysk och sen var det hem för jag var
hungrig och den lilla/lilla låg och tryckte på min blåsa

ständigt kissnödig vaknar ju flera ggr på natten och måste upp inte konstigt att
man blir trött fort 



I slutet av den andra månaden är din bebis ungefär lika stor som en böna, eller 16-22 mm. Om det är din första graviditet så märks det förmodligen inga förändringar ännu, men om det inte är din första så kanske du märker att kläderna sitter lite tightare än vad dom brukar.

 

Vid en undersökning skulle man notera att din livmoder som tidigare var stor som din knytnäve nu har vuxit till en grapefrukts storlek!

 

Bebisen

Bebisen fortsätter att utvecklas i rasande hastighet. Hudveck som ska bilda ögonlock och små örongroddar anläggs. Fostrets ögon sitter fortfarande brett isär men kommer att flytta sig till framsidan av ansiktet så småningom. Nästippen är redan bildad. Med ultraljud kan man se att hjärtklaffarna är utvecklade och luftrör från strupe till lungor är på plats i den nu allt längre överkroppen som samtidigt rätas ut.

 

För bara ett par veckor sedan var din bebis armar bara små stumpar, men nu har den redan armbågar samtidigt som armar och ben växer allt längre. Antydan till fingar och tår kan också urskiljas.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0