Förlossningen

Åkte in till förlossningen natten den 5 okt kl 24:00
men var bara öppet 1 cm så dom sa att det e bättre att
åka hem och komma tillbaka

så vi åkte hem och jag försökte sova men kunde bara sova en timme
sen satte det igång riktigt så jag gick upp och gick in till
pappa för jag ville inte störa king

så jag fick värre och värre värkar
ringde till förlossningen runt 4 och sa att värkarna ligger på 2 min mellan
dom sa att jag skulle komma upp igen
så runt 20 minuter över 4 ringde jag ambulansen
hon var med mig hela vägen tills dom skulle dyka upp och ungefär runt halv 5
kom dom och just då gick vattnet och då var det 1 minut mellan varje värk och höll i sig i 20 sekunder

sen kom jag in till förlossningen runt 5 och fick andra kläder o syrgas
sen kolla dom hur mycket öppet jag var 8 centimeter

så kom krystvärkarna och bara att pressa så mycket jag kunde
och runt halv 6 slutade jag med lustgasen
så jag pressade utan istället och runt 5 minuter i 6 såg hon lite av hans huvud
och 4 minuter över var han ute

och han skrek med en gång och stolta pappa nästan grät och han fick klippa navelsträngen
och sen fick jag honom på bröstet

och sen gav dom mig en spruta så att moderkakan kunde komma ut fortare
sen kom den och den såg fin ut
och sen fick jag sy 3 stygn

sen låg han hos mig i 2 timmar med en handduk och sen
skulle dom mäta och väga och ta tempen
så han vägde 3490 o var 50 lång
och hans temp låg på 36 så dom fick värma 1 handuk och hans filt och hans kläder
han skulle ha på sig
så fick han ligga i min famn 2 timmar sen var tempen på 36,7 och det var perfekt
sen så fick vi frukost 2 mackor var och han fick en cd-skiva och en lapp
med hans datum,vikt,kön,längd

sen fick vi åka upp till bb 4 timmar efter
blev väl mottagna där fick vi rum 23

så nu ligger vi här o jag har fått problem med spända hårda ömma bröst
så får hjälp med att amma och hittaden bästa ställningen
och så trodde läkaren att han fått lite gulsot men det var inget
så idag ska han kolla sin hörsel
annars mår vi bra



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0